CDI WSK 125

Charakterystyka:

  • Oddzielna cewka zapłonowa CDI
  • 6 cewek ładowania
  • Instalacja generuje napięcie 12-14,8V
  • Prosty montaż, wszystkie schematy oraz elementy dostarczamy w komplecie
  • Całość mieści się pod deklem zapłonowym
  • Wykorzystano porządne przewody LGY 1.5mm2
  • Wiązka zabezpieczona oplotem nylonowym
  • Solidna aluminiowa podstawa

 

Zestaw zawiera:

  • Podstawę statora
  • Stator
  • Magneto
  • Impulsator
  • Cewka z fajką
  • Ściągacz magneta
  • Regulator napięcia (z porządnym regulatorem)
  • Moduł zapłonu (odblokowany)
  • Śruby montażowe

Niewątpliwą zaletą jest to, że wszystkie cewki są przerobione na ładowanie akumulatora instalacja generuje napięcie 12-14,8V.

Fabrycznie zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie!! Dlatego cewki zostały przerobione, aby uniknąć braku prądu.
Jednym słowem instalacja zasilana jest jak w samochodzie.
Światła i inne odbiorniki świecą cały czas tak samo, ponieważ zasilane są z akumulatora (oczywiście bez akumulatora też będą świeciły, ale na wolnych obrotach słabiej, po dodaniu gazu mocniej).

Nie ma tutaj platynek, kondensatorów!

Zapłon jest w 10000% bezobsługowy!
POSTAW NA JAKOŚĆ!!

Pierwszy wprowadziłem te zapłony do sprzedaży!

Podstawa jest wykonana z blachy aluminiowej (nie STALOWEJ!!)

Wszystkie chińskie, badziewne przewody są zastąpione porządnymi lutowanymi od nowa kablami 🙂

W celu poprawienia ładowania, statory są przerabiane na układ bezmasowy z porządnym regulatorem!

Przewody wychodzące z silnika są zabezpieczone specjalnym oplotem nylonowym 🙂

Magneto pasuje na oryginalny klin:

WAŻNA UWAGA!! PASUJE TYLKO DO WSK 125 Z TAKIMI KARTERAMI:

 

Trochę historii powstania tego zapłonu.

Wszystko zaczęło się w 2011 roku…

Po remoncie mojej WSKi przyszedł czas, na dalekie podróże. Niestety oryginalny zapłon oraz jego układ ładowania był bardzo awaryjny i niepewny!

Na forum http://www.wueska.pl szukałem rozwiązania, które pozwoli mi zapomnieć o temacie raz na zawsze…

I tak narodziły się pierwsze testy zapłonu CDI (filmiki z 2011 roku):



Zapłon sprawował się rewelacyjnie. Dużo osób chciało skorzystać z takiego udogodnienia, dlatego postanowiłem produkcję seryjną.

Sprzedaż ruszyła:


Konstrukcja cieszyła się takim powiedzeniem, że zainteresował się całym zagadnieniem miesięcznik „Automobilista”.

W ten oto sposób konstrukcja ukazała się w artykule (4/2014):

Uczestniczyłem również w programie: RetroReanimacja!

 

I tak do tej pory zapłony nadal są produkowane i cieszą nowych nabywców!